§1
1. Niniejsze zasady postępowania dotyczą zwrotów towarów zakupionych w podmiotach Grupy CALDO przez klientów tj. osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostkami, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zarówno prowadzące jak i nie prowadzące działalności gospodarczej.
2. Niniejsze zasady nie mają zastosowania w przypadku sprzedaży dokonywanej na odległość przez konsumenta.
3. Powyższe zasady nie dotyczą zwrotów towarów dokonywanych w ramach pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
4. Przez podmioty Grupy CALDO rozumie się następujące Spółki: Caldo-Izolacja Materiały Techniki Cieplnej Śląsk Sp. z o.o. z siedziba w Sosnowcu KRS nr 0000289324, Caldo-Izolacja Materiały Techniki Cieplnej Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie KRS nr 0000019828, Caldo-Wentylacja z siedzibą w Krakowie KRS nr 0000544898, CALDO-IZOLACJA Materiały Techniki Cieplnej Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie nr KRS 0000204923, CALDO IZOLACJA L.Szczyrek, W.Śliwiński Sp.j z siedzibą w Dębicy KRS nr 0000005468, CALDO INTERNATIONAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krakowie KRS nr 0000805974, CALDO-IZOLACJA Materiały Techniki Cieplnej Zachód Sp. z o.o. KRS nr 0000393930, CALDO SOLUTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Sulechów nr KRS 0000526995.
§2
1. Zwrot asortymentu może nastąpić tylko po wcześniejszym zgłoszeniu przez Klienta takiej konieczności Kierownikowi/Koordynatorowi magazynu lub Dyrektorowi oddziału podmiotu Grupy CALDO, w którym dokonano zakupu towaru (dalej Sprzedawcy).
2. Zgłoszenie zwrotu towaru nie wiąże Sprzedawcy. Sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia zwrotu dokonanego przez Klienta.
3. Decyzje czy zwrot może zostać przyjęty podejmuje Kierownik/Koordynator magazynu lub Dyrektor oddziału Sprzedawcy.
4. Zwrotowi podlega tylko taki towar, który nadaje się do dalszej odsprzedaży. Towar podlegający zwrotowi powinien być w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu, nie nosić śladów użytkowania. Towar nie może być uszkodzony, naruszony lub zmieniony w jakikolwiek sposób.
5. Zwrot asortymentu może nastąpić wyłącznie na podstawie dokumentu zakupu (numer faktury zakupu lub numer wydania zewnętrznego). Zgłoszenie zwrotu może być dokonane nie później niż w terminie 3 miesięcy od daty zakupu towaru.
6. Zwrot asortymentu przez klienta znajdującego się w windykacji może nastąpić tylko za zgodą działu windykacji.
7. Zwrot asortymentu musi zostać udokumentowany w formie protokołu zwrotu według zatwierdzonego wzoru.
8. Jeżeli zwrot towaru dokonywany jest w innym oddziale Sprzedawcy, niż ten w którym towar został zakupiony to oddział dokonujący przyjęcia zwrotu musi zostać poinformowany na kilka dni wcześniej o takim zwrocie i musi wyrazić zgodę na przyjęcie tego towaru.
9. Przyjmowanie zwrotu środkami transportu podmiotu Grupy CALDO wiąże się z przeniesieniem kosztów takiego zwrotu na podmiot zwracający. Koszt takiej usługi będzie ustalany indywidualnie.
10. Koszt wymiany asortymentu z tytułu błędnie wydanego towaru są po stronie podmiotu Grupy CALDO. Wymiana asortymentu nastąpi niezwłocznie po informacji o takim błędzie.
11. Zwrot towaru spowodowany pomyłką klienta w zamówieniu podlega indywidualnej ocenie i o przyjęciu takiego zwrotu decyduje dyrektor oddziału lub osoby przez niego delegowane.
12. Jeśli zwrot wynikł z powodu pomyłki Klienta, Sprzedawca ma prawo obciążyć klienta kosztami powstałymi w wyniku zwrotu lub obciążyć klienta kosztami manipulacyjnymi. Zwrotom nie podlega towar, który został wyprodukowany na specjalne zamówienie klienta (np. kanały prostokątne itp) lub posiadający cechy niestandardowe.
13. Czas na rozpatrzenie zwrotu wynosi 14 dni od daty zgłoszenia. Bezskuteczny upływ niniejszego terminu jest równoznaczny z odmową zwrotu.